facebook
Audiobook:
O Janku przyjacielu młodzieży
autor: Maria Kączkowska
odcinek 33: Zadanie życia spełnione


W Waszych intencjach modlimy się codziennie
o godzinie 15:00 w Sanktuarium
M.B.Wspomożycielki Wiernych w Szczyrku
O ustanie pandemii corona wirusa
Staszek
2020-05-29 10:06:03
W intencji wszystkich MAM
Ala
2020-05-29 10:04:41
Za Tomka z W
Piotr
2020-03-29 19:05:04
Blogi:
Agnieszka Rogala Blog
Agnieszka Rogala
relacje między rodzicami a dziećmi
Jak nie kochać dzieci.
Karol Kliszcz
pomiędzy kościołem, szkołą a oratorium
Bezmyślność nie jest drogą do Boga
Karol Kliszcz Blog
Łukasz Kołomański Blog
Łukasz Kołomański
jak pomóc im uwolnić się od uzależnień
e-uzależnienia
Andrzej Rubik
z komżą i bez komży
Na dłoń czy na klęczkach?
Andrzej Rubik Blog
Maria Fortuna-Sudor Blog
Maria Fortuna-Sudor
na marginesie
Strach
Tomasz Łach
okiem katechety
Bóg jest czy nie jest?
Tomasz Łach Blog

Archiwum

Rok 2005 - październik
UWAGI PSYCHOLOGA

Anna Domecka

strona: 5



Każdy z nas ma inny styl życia, inne oczekiwania, inne cele życiowe, a co za tym idzie – inne potrzeby. Dla każdego z nas co innego jest czynnikiem motywującym. Ważne jest zatem, aby także dziecku pomóc w odkryciu jego własnego systemu motywacyjnego.

Motywacja rządzi się swoimi prawami:
– Aby motywować innych, sami musimy mieć motywację – jeżeli brak nam entuzjazmu, celu, nadziei, czyli po prostu motywacji, nie zdołamy zarazić nią dziecka.
– Motywacja wymaga celu – warto więc ustalić wspólnie z dzieckiem cele bliskie i dalsze (te na najbliższy dzień, tydzień i te bardziej odległe).
– Motywacja nie trwa wiecznie, więc co jakiś czas warto zmieniać ustalone wcześniej zasady, modyfikować je.
– Motywacja wymaga uznania – pochwały to najprostszy sposób na wyrażenie aprobaty, skłaniają do powtarzania podobnych zachowań w przyszłości.
– Wyzwanie jest motywujące tylko wtedy, gdy można wygrać – cele, jakie stawiamy przed dzieckiem, powinny być dostosowane do jego wiedzy, umiejętności, zdolności, warunków społecznych i ekonomicznych, dając mu poczucie, że może sprostać naszym oczekiwaniom.
– Przynależność do grupy motywuje – poczucie przynależności do grupy jest bardzo ważne, a im mniejsza jest grupa, do której się należy, tym większa lojalność, motywacja i starania.

Polecam literaturę: Ross Vasta, Marshall M. Hatth, Scott A. Miller Psychologia dziecka, Alan Loy McGinnis Sztuka motywacji.