facebook
Audiobook:
O Janku przyjacielu młodzieży
autor: Maria Kączkowska
odcinek 33: Zadanie życia spełnione


W Waszych intencjach modlimy się codziennie
o godzinie 15:00 w Sanktuarium
M.B.Wspomożycielki Wiernych w Szczyrku
O ustanie pandemii corona wirusa
Staszek
2020-05-29 10:06:03
W intencji wszystkich MAM
Ala
2020-05-29 10:04:41
Za Tomka z W
Piotr
2020-03-29 19:05:04
Blogi:
Agnieszka Rogala Blog
Agnieszka Rogala
relacje między rodzicami a dziećmi
Jak nie kochać dzieci.
Karol Kliszcz
pomiędzy kościołem, szkołą a oratorium
Bezmyślność nie jest drogą do Boga
Karol Kliszcz Blog
Łukasz Kołomański Blog
Łukasz Kołomański
jak pomóc im uwolnić się od uzależnień
e-uzależnienia
Andrzej Rubik
z komżą i bez komży
Na dłoń czy na klęczkach?
Andrzej Rubik Blog
Maria Fortuna-Sudor Blog
Maria Fortuna-Sudor
na marginesie
Strach
Tomasz Łach
okiem katechety
Bóg jest czy nie jest?
Tomasz Łach Blog

Archiwum

Rok 2012 - maj
POKÓJ PEDAGOGA. Telefon komórkowy

Małgorzata Wianecka-Nowak

strona: 15




W klasie mojej córki (pierwszej podstawówki) wszystkie dzieci mają telefony komórkowe, oprócz niej. Ona oczywiście też chce. Jak jej tłumaczyć, że to dla jej dobra jej nie kupujemy i złe jest to, że mają tamte dzieci?

Poruszacie tutaj dwie kwestie. Pierwsza, jak wyjaśnić dziecku i druga dotycząca wartościowania i oceniania, co jest dobre.

Czy samo posiadanie telefonu jest złe nie byłabym tak do końca o tym przekonana. Bardziej może czy jest to potrzebne dziecku w pierwszej klasie? Możecie rozmawiać z córką o sensie posiadania telefonu. Do czego miałby jej służyć? O tym, że jest to związane z kosztami, z odpowiedzialnością, również finansową, a co za tym idzie umiejętnością np. przeliczania kosztów rozmów, której zapewne wasze dziecko nie posiada.

Możecie również wskazać pewną modę, która nie musi być powielana przez waszą rodzinę, możecie powiedzieć o waszych poglądach na tę sprawę. I tak to należy tłumaczyć, podpierając swoją decyzję konkretnymi argumentami.

Jeśli jednak uważacie, że to jest złe, to również musicie to uargumentować. Rozmawiajcie, słuchajcie, tłumaczcie, wyjaśniajcie. Możecie rozważyć, kiedy (za ile lat?) i na jakich zasadach będzie możliwe posiadane telefonu przez Waszą córkę. Niestety nie wszystkie nasze decyzje podobają się naszym dzieciom i nie mają się im podobać. Mają przynosić dobro.