facebook
Pismo Don BOSCO jest polską edycją "Il Bollettino Salesiano", pisma założonego przez księdza Bosko w 1877 r., które dziś ukazuje się w 55 edycjach, 29 językach i dociera do 151 krajów. Jest pismem Rodziny Salezjańskiej skierowanym także do rodziców, wychowawców, katechetów, animatorów młodzieżowych i wszystkich, którym bliskie są ideały świętego Jana Bosko - wychowawcy z Turynu.
Audiobook:
O Janku przyjacielu młodzieży
autor: Maria Kączkowska
odcinek 33: Zadanie życia spełnione


W Waszych intencjach modlimy się codziennie
o godzinie 15:00 w Sanktuarium
M.B.Wspomożycielki Wiernych w Szczyrku
O ustanie pandemii corona wirusa
Staszek
2020-05-29 10:06:03
W intencji wszystkich MAM
Ala
2020-05-29 10:04:41
Za Tomka z W
Piotr
2020-03-29 19:05:04
Blogi:
Agnieszka Rogala Blog
Agnieszka Rogala
relacje między rodzicami a dziećmi
Jak nie kochać dzieci.
Karol Kliszcz
pomiędzy kościołem, szkołą a oratorium
Bezmyślność nie jest drogą do Boga
Karol Kliszcz Blog
Łukasz Kołomański Blog
Łukasz Kołomański
jak pomóc im uwolnić się od uzależnień
e-uzależnienia
Andrzej Rubik
z komżą i bez komży
Na dłoń czy na klęczkach?
Andrzej Rubik Blog
Maria Fortuna-Sudor Blog
Maria Fortuna-Sudor
na marginesie
Strach
Tomasz Łach
okiem katechety
Bóg jest czy nie jest?
Tomasz Łach Blog

Łukasz Kołomański - Blog

Zanim kupisz prezent...pomyśl

Zbliża się wielkimi krokami okres świąteczny a właściwie już trwa bez mała od listopada. Sklepowe półki uginają się od zabawek i gadżetów skierowanych do najmłodszych. Rodzice, opiekunowie, dziadkowie, ciocie, wujkowie rusza zapewne na wyprzedaże by kupić coś dla swoich najbliższych im sercu pociech pod choinkę czy na gwiazdkę.

Wybór tak naprawdę nie jest łatwy. Każdego roku zastanawiam się, co wybrać dla mojej chrześnicy. Przemierzam bezlitosne kilometry między sklepowymi półkami. Rozglądam się uważnie, czytam, rozmawiam, dowiaduje się, co dziś jest „trendy” innymi słowy, co jest dziś w modzie. W sklepowych ofertach mamy urządzenia multimedialne, interaktywne zabawki, gry planszowe, książki oraz wiele innych. Jednak jak tak obserwuję, to dorośli chętnie jednak sięgają po różnorodne urządzenia multimedialne: telefon, tablet, komputer… Tak też doradza mi jedna z pań: - niech pan kupi tablet, dziecko zajmie się i ma pan spokój. Hm..zastanawiam się, czy tak naprawdę chodzi nam o taki rodzaj „spokoju”.

W ostatnich latach komputer, telefon komórkowy, tablet stały się nieodłącznym elementem życia dzieci i młodzieży. Nie dziwi więc fakt, że technologiczne nowinki są jednym z popularniejszych pomysłów na gwiazdkowy, ale i nie tylko gwaidkowy, prezent. Musimy jednak pamiętać, że technologia niewłaściwie wykorzystywana może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa dziecka i jego właściwego rozwoju. Dlatego tak ważna jest świadomość rodziców, opiekunów - nas osób dorosłych, odpowiedzialnych za wychowanie, dotycząca zagrożeń związanych z nowoczesnymi technologiami oraz możliwości zapobiegania im i dbania o bezpieczeństwo młodych internautów. Niejednokrotnie wspominałem już na blogu, iż amerykańskie badania kliniczne wskazują na fakt, iż dzieci do 6 roku życia nie powinny mieć styczności z urządzeniami multimedialnymi. Nie chodzi o to, by nie oglądały np. bajek w telewizji, ale o to by ten kontakt był ograniczony do minimum.

Z myślą o najmłodszych przygotowana została przez Polskie Centrum Programu Safer Internet kampania informacyjna pod hasłem „Pomyśl, zanim kupisz”, mająca na celu pomoc dorosłym w świadomym wyborze sprzętu komputerowego lub gier, kupowanych z myślą o dzieciach. Warto zatem pamiętać, by fascynacja multimedialnymi gadżetami nie odbiła się na relacjach dziecko-rodzic.

A w moje świątecznej paczce dla chrześnicy znalazł się zestaw, który zapewne ucieszy małą dziewczynkę – szczotka do włosów, modne gumki „sprężynki”, balsam do ust o smaku owoców leśnych, lustereczko a wszystko zapakowane w kolorową kosmetyczkę.
Udanych i mądrych zakupów i nie dajmy się ponieść świątecznej „gorączce”.


P.S: Zapraszam do zapoznania się z poradnikiem i materiałami edukacyjnymi wspomnianej kampanii
http://www.zanimkupisz.saferinternet.pl

Partnerem głównym kampanii jest Fundacja Orange. Akcja odbywa się pod patronatem Europejskiego Centrum Konsumenckiego. W jej ramach eksperci z PCPSI i zespołu CERT Polska działającego w NASK oraz Europejskiego Centrum Konsumenckiego przygotowali materiały informacyjne z poradami dla dorosłych.




powrót